Monday, December 27, 2004

Dok saja

Err, harini tak pegi mane pon. Dok hotel jer. Uya ngan Wawa ajak gi makan sushi. Hehe. Kiteorg kurang pitis. So dok melangut kat hotel tengok citer korea. Dieorg gi makan sushi ngan Mas. Hurm xkisah pon sbb dari memula sampai asyik jalan jer. Harini leh ler rehat. Sok dah nak balik tempat Wawa kat toyama. Ok setakat ni aper observation aku? Hurm. I simply enjoy every single day in Japan. I had a great time. Bukan selalu dapat melencong jauh2. Oversea laks. Tak pernah mimpi pun. Tapi alhamdulillah rezeki aku. Maybe ler sebelum dtg sini macam2 akak aku tanya. mcmana belanja la ader duit ker nak pegi. Mcm2 ler. Tp alhamdulillah takat ni walaupun semua org ckp kt Jepun ni barang mahal takat ni boleh jer survive. Sok lusa taktau arr. inshaAllah. Banyak hikmah dpt tgk tempat org. Belajar banyak benda. Walaupun xbelajar kt sini pon. Hehe. Xnak arr. Kat aussie pon dah xlarat. Aper lg kat sini kena belajar dalam Jepun. English aku pon terkontang kanting lg. Hurm. Biler dtg sini best mmg best. Especially biler pegi jalan. Tp kalau masa biasa aku rindu gak kat mak. Anak mak ler. Dulu gi aussie pon amik masa jugak nk adapt nak hilang homesick. Hehe. Camner pon i’m so glad i came. Anyone would have fought to come here. Aku dapat peluang leh rasa cmtu lak. Satu lg aku dpt kenal dak2 kat sini. Wawa, Uya, Mas dan kwn Jepun dier. (x ingat nama hehe). Seronok tgk dieorg well off kat sini. Hurm lagi, slalu dengar jer org Jepun mcm ni org Jepun mcm tu. Skrg aku leh judge sendiri. Nak buat generalization mmg xleh. Tp dari kebanyakan org yg aku perhati, mmg betul jugak mcm org kata. Banyak yang kiter kena amik contoh dari org sini. Banyak yang kiter kureng. Malu siot. Baru sedar betapa org Malaysia syok sendiri. Dok heboh2 malaysia maju la malaysia boleh la. Boleh belah. Hukhuk. Ngata negara sendiri. Tp mmg betul aper. Dari segi rumah bangunan memang la kiter maju. Tapi org dier tak maju2 jugak. Yang kecik2 pon xleh buat. Aku pon sama daa. Hehe jangan terasa laks saper yg baca. Maner lg teruk ngaku keburukan sendiri ker atau dok syok sendiri? Sendiri mau jawab ler. Ok dah abis ngata dah. Till next time.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home