Wednesday, November 02, 2005

Two times celebration

Semalam kawan aku selamat diijabkabulkan. Majlis yang sangat simple. tapi berjalan lancar Alhamdulillah. kalau ikutkan mungkin agak rush sebab baru decide dalam sehari. tapi bila fikir balik benda yang baik buat apa nak tangguh2. memang ade gak terfikir kenapa la dieorang rush sangat...tak sabar-sabar. tapi bukan ke lagi bagus dari tunang lama-lama dan kesana sini dengan tunang. yang peliknya orang tak cakap pulak. tapi kalau nak terus kawin cepat2 mesti macam2 orang kata. aku pon bile fikir balik memang ade mentaliti mcm tu (mentaliti orang melayu).

sekurang2nya dieorang dah sempurnakan salah satu sunnah Rasullah. kurang satu tanggungjawab, aku belum tentu lagi ni..huhu..camna pon aku sgt heppy untuk dieorg walaupun mcm ada rase xpercaya mase time akad nikah tu..betul ker kawan aku dah jadik bini org nih?? huhu..time aku nanti mcmana la..(weng2..berangan sendiri). yang pasti aku (dgn xmalunya ckp pasal kawin ni) nak seorang suami yang soleh, yang boleh bimbing aku.

dats about the wedding. then there's Eid Mubarak. insyaAllah kalau panjang umur esok boleh celebrate Hari Raya, first time in Aussie. huhu..mungkin lagi best dr raya kat rumah sbb semua kawan2 kat sini. bile lagi kan nak raya ngan kawan2. asyik ngan family jer. tapi tak tahula. i never really looked forward to celebrate the Eid, but I'll try to since Allah has given us all Muslims this special day as a symbol of happiness and success of the MUslims after one month trial in Ramadhan. aku sepatutnya sambut dgn gumbira la kan. memang la happy tu happy jugak, tapi kenala berpada. jgn rasa terlalu excited nk raya smpai tak rasa apa2 bila Ramadhan bakal meninggalkan kita. entah sempat merasai ramadhan tahun2 depan, Allahua'lam.

one thing different about this raya, unliek prevoius ones, this is the first time raya before exams. the exam fever is on, so raya fever wont be that long. maybe one day i think. but then that's how it's suppose to be, isn't it? hopefully INsyaALlah dengan keberkatan Ramdhan dan Syawal, moga study aku pon dapat berkat. lepas ni banyak kena reflect diri, apa yang aku dah dapat masa bulan Ramadhan kali ni. ade improve ker, lagi teruk ker? aku perlu ubah mindset sebelum ni. sadly to say, i used to dread Ramadhan coz I gotta fast. it wasn't a worship, but a process of starving myself, when i really think of it. so what's the use. now i realize how much important for one to treasure it...while you can.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

elokla kawen2 nih, tak kuase aku tgk org sinih takde ikatan wat maksiat nh

2:03 pm  
Anonymous Anonymous said...

tetibe emo lak huhu :p

2:03 pm  

Post a Comment

<< Home